Přelouskáno no.7: Detektivky, moje první opravdový sci - fi, cesta za uměním, za životním příběhem a taky až na dno duše + světový bestseller

Další přehled přečtených knih. Nemyslete si, čtu hodně! Poctivě si každou knihu fotím (skoro vždycky), ale ne vždy jsou podmínky pro uveřejnění. Takže po dlouhé době zase hurá do liberecké knihovny. Co jsem si tentokrát donesla domů a jak se mi knihy líbily?

1) Lauren Beukesová - Dívka, která se třpytila

Detektivek jsem přečetla už neúrekom. Ale tahle, ta mi dala co proto. Jsem zvyklá na trochu drsný scény, ale některý odstavce byly i na mě moc. Autorka se s tím moc nemazala - nepopisovala sice dopodrobna jednotlivé činnosti, ale někdy i hrubé naznačení nebo syrové popsání v pár větách stálo za to.

Zápletka je jednoduchá - muž, který objevil dům, díky kterému může cestovat časem, zabíjí mladé dívky s potenciálem. Pokaždé si od nich v dětství vezme suvenýr a při jejich vraždě jim suvenýr od jiné dívky (oběti) předá. Jedna dívka ale přežije a pouští se do zběsilého honu za tím, kdo se ji pokusil zabít. Ale jak najít někoho, kdo putuje napříč stoletím?

Doporučuju. Drsný, občas trochu nechutný, ale napínavý jak kšandy a úplný konec je takový...Nu, pro mě dost otevřený :-)

Lauren Beukesová - Dívka, která se třpytila

2) Caroline Kepnes - Ty

Hit posledních měsíců. I já si na tuhle knihu počkala a byla jsem fakt zvědavá, jak se poperu s naprosto netypickou du formou (autor - hlavní hrdina - vypráví příběh svojí lásce).

Jakože hustý. Fakt hustý. A místama dost děsivý. Hlavní postavy bez rozdílu magoři (ale ne takový jako má Flynnová, to jsou psychopati), ale přistihla jsem se, že jsem knížku hltala stránku za stránkou. A ať to zní sebevíc úchylně, místama ta knížka prostě byla vzrušující. Protože když vám hlavní hrdina popisuje, co s vámi dělá, tak to nějakou reakci vyvolat musí, že jo. A netvrďte mi, že jste si nepsali chlípný sms se svýma drahýma polovičkama. No tak vidíte. Asi takovej efekt tahle kniha sem tam má.

Joe je vyšinutej mladíček, kterej se nezdráhá zajít až za hranice normálnosti (schovávat si doma použitý kalhotky je jen slabej čajíček!), ale i tak budete chtít vědět, jak to s ním a Beck dopadne. Ale varuju vás - možná se pak nějakej čas budete ohlížet přes rameno a zatahovat žaluzie v oknech ;-)

Caroline Kepnes - Ty

3) Louise Waltersová - Kufr paní Sinclairové

Krásná kniha. Taková příjemně dojemná, zachycující životní příběh a hlavně pečlivě skrývané tajemství Dorothy Sinclairové.

Nejde jen o životní příběh, ale taky o vztahy v rodině, o to, jak se vypořádat se samotou, láskou, úmrtím. Tahle kniha rozhodně není žádnej trhák a světovej bestseller, ale začíst se nebyl problém ani v nejmenším. I když někdy jsem se tloukla do hlavy, co všechno ty ženské nevymyslí :-D

Louise Waltersová - Kufr paní Sinclairové

4) Ryan Budinoit - Projekt posmrtného života

První sci - fi v mém životě. Fakt. K tomuhle žánru jsem nikdy výrazně netíhla a ani tahle kniha to nejspíš nezmění. Každopádně nejsem srab a tak jsem si jakožto prvnička vybrala zrovna Projekt posmrtného života.

Popravdě, nejspíš bych si tu knihu potřebovala přečíst ještě jednou. Moc jsem se na začátku neorientovala, co se děje. Kniha se skládá z příběhů několika postav - vyznamenaného umývače nádobí, válečnýho veterána, obyčejný holky, bláznivýho Lukea a holywoodský hvězdy. Postupně se příběhy tak různě prolínají a potkávají. Nejvíc zajímavá mi přišla dějová linka Lukea Pipera. Ta byla vyprávěná formou výslechů a asi nejvíc objasňovala příběhy ostatních postav.

Za co má ale autor můj obrovskej obdiv je jeho představivost. Vymyslet něco takovýho je prostě skvělý. A nemůžu říct, že by mě výlet do alternativní budoucnosti nějak mrzel, naopak. Pro příště se ale na takovej typ knížek musím víc soustředit ;-)

Ryan Boudinot - Projekt posmrtného života

5) Elizabeth Kostova - Zloději labutí

Díky téhle knize jsem alespoň trochu přičichla k umění, hlavně k malířství. A dokážu tak i pochopit lidi, kteří jsou schopní před obrazem strávit moře času. Fakt.

V první řadě je asi záhodno říct, že v knize se objevují významní malíři z historie, ale díla, o kterých se pak v knize mluví, jsou vymyšlená. Věnovala jsem trochu času hledání a tak nějak jsem pochopila, že Elizabeth ušila na čtenáře boudu a nejeden z nich uvěřil knižnímu příběhu! Ale ono se není co divit.

Příběh vypráví z největší části psychiatr Marlow - na kliniku, kde pracuje, přivážejí pacienta, známého malíře Roberta Olivera. Ten zaútočil v galerii na jeden z obrazů. Proč? Co se skrývá za jeho posedlostí onou nádhernou dámou z jeho kreseb? Proč se rozvedl s manželkou? A jak ho vnímá jeho bývalá milenka? To všechno se snaží Marlow zjistit. Jeho snaha rozhodně přesahuje všechny lékařské postupy, ale budiž mu odpuštěno - sám ve volném čase maluje.

Kniha mě zaujala, moc. Jestli se chcete doslova ponořit do doby impresionistů ve Francii, do hlubin malířovy duše a za tajemstvím skrytým za obrazy, rozhodně si tuhle knihu sežeňte!


Elizabeth Kostova - Zloději labutí

6) Ben Dolnick - Na dno duše

Dva kamarádi, jedno velké tajemství a nakonec záchranná výprava až na konec světa. Asi tak by se ve stručnosti dala shrnout tahle vcelku krátká kniha.

Od "té" noci uplynulo už mnoho let. Adam žije dál ve svém obyčejném světě, ale Thomas se mění před očima. Zoufalé emaily jeho rodičů nakonec vytrhávají Adama z jeho letargického a dost nudného bytí a on se pouští na dobrodružnou výpravu s jediným cílem - najít a přivést domů Thomase. Sám netuší, jak moc mu tenhle malý výlet přinese.

Je to zvláštní. Příběh, vyprávění, osudy obou hrdinů, způsob, jakým se každý z nich s "tou" nocí vypořádal. Sama si něco takovýho fakt nedovedu představit, takže nechci soudit ani jednoho z nich. Na konci jsem ale stejně měla pořád pocit, že Adam žije pořád způsobem "nikdy se nic nestalo".

Pokud jste tuhle knihu četli nebo se na ni chystáte, dejte mi vědět. Protože podle mě byla tahle jízda na dno duše místama dost šílená.


Ben Dolnick - Na dno duše

7) Jussi Adler Olsen - Washingtonský dekret

Olsena mám fakt ráda. O případech oddělení Q Karla Morcka už jsem tu psala několikrát, na Nesmírného už mám rezervaci v knihovně. Tenhle macek (přes 600 stran!) do série nepatří. Rozhodně se ale nenechal zahanbit!

Nechala jsem se knihou pohltit. Posledních asi 200 stran jsem přečetla ve vlaku na jeden zátah a výjimečně jsme s Architektem skoro nemluvili (on si četl pro změnu Ranhojiče). Co se stane, když čerstvě zvolený prezident přijde při atentátu o manželku? A co všechno se v zemi může začít odehrávat, když posléze zveřejní svůj plán pro větší bezpečnost?

No, bylo to drsný. Z přátel se stávali rivalové, nikdo si nemohl být jistý bezpečností, spojenectvím ani tím, že za hodinu bude dýchat. Myslím si ale, že to, co kniha popisuje, není ve skutečnosti tak velký sci - fi. Protože kdyby někdo chtěl, tohle rozhodně může nastat. A přiznejme si to, Američani jsou trochu magoři a možná je to dřív nebo později čeká...


Jussi Adler Olsen - Washingtonský dekret

8) John Green - Příliš mnoho Kateřin

Slibovanej světovej bestseller na závěr. Já vám nevím. Jsem z toho tak nějak rozpačitá. Mně to celý šílenství kolem Greena přijde jen jako nějakej uměle vytvořenej hype. Protože že by mě tahle kniha nějak úžasně zaujala, to se teda říct nedá.

Colin je výjimečně nadané dítě a podle toho se i chová. Když byl ještě malej kluk, chodil s Katherinou a od tý doby se to s ním táhne...Dostal se až k číslu 19. Co se stane, když se vydá se svým nejlepším a potažmo jediným kamarádem Hassanem na road trip? Dokáže přijít na to, jak se stát nezapomenutelným? Potká další Kateřinu?

Hassan byl fajn týpek. Bavil mě jeho smysl pro humor i řeč. Slovo sitzpinkler je prostě dokonalý a Hassana si fakt dokážu živě představit. Colin je zvláštní brouk, kterej se snaží objevit tajemství žití, lásky a vztahů. Jako dobrý, čte se to lehce, ale znovu už bych ji asi otevřít nepotřebovala...

John Green - Příliš mnoho Kateřin
Jsem u konce. Jelikož bylo přelouskáno už docela dávno, tak je tu hodně knih, navíc Vánoce a naše věčný cestování po příbuzných vybízí k tomu zabít volný čas čtením.

Co jste přečetli vy, co mi doporučíte?

Čao, T.