Přelouskáno no.3

Další várka přečtených knih! Tentokrát jsem se docela činila. Snažím se číst každý den, i když někdy nejsou ani síly, ani čas :-) Na co padla volba tentokrát?
Pozn.: Tohle pokračování se mi válí v konceptech už asi tři týdny. Mezitím jsem přečetla další knihy. Jediný, co mi bránilo to zveřejnit, byla absence fotografií. Takže, Teruno, koukej se polepšit!

1) Michael Robotham - Podezřelý


K přečtení této knihy jsem měla vlastně jen jeden pořádný důvod - objevila jsem autorovu další knihu Řekni lituji (kterou jsem ještě nepřečetla) a bylo nasnadě, abych okusila i ty předcházející.
Tahle detektivka je poměrně netypická, protože je vyprávěna v ich formě, očima psychologa Josepha. A to mě na ní bavilo hodně.
Kniha se na začátku odvíjí poměrně líně a děj vám nepřijde nijak napínavý. Postupně ale začnete zjišťovat, proč jeví detektiv Ruiz o doktora takový zájem a ve chvíli, kdy je nucen opustit rodinu, začne mít příběh grády.
Boj o prokázání vlastní neviny a usvědčení vraha je napínavý a budete číst jako o život. Když se pak začnou odkrývat jednotlivé spojitosti s minulostí, budete velmi překvapení.
Autorovi se povedlo jedno - rozhodně jsem netušila, jak kniha skončí. Na posledních stranách se mu podařilo mě překvapit a za to má plusové body! Pokud louskáte detektivky (třeba jako já :-) ), tak si tuhle knihu nezapomeňte připsat do seznamu, nebudete litovat!
A pokud se vám styl autora zamlouvá, hledejte jeho další knihy. Najdete je pouze v angličtině, ale detektivek už má na svém kontě požehnaně! Do češtiny byly zatím přeloženy pouze dvě, další najdete na webu.

2) Lars Kepler - Stalker

Lars Kepler - Stalker
Pamatujete na psychologa se specializací na hypnózu z prvního dílu Hypnotizér? Erik Maria Bark se stane opět důležitou postavou v zatím posledním a nejnovějším díle autorského dua Kepler. Na scénu se kromě něj vrací i Joona Linna, který po smrti zákeřného Jurka Waltera zmizel z povrchu zemského (omlouvám se za spoiler, ale tenhle snad tolik nebolel).
Na internetu je zveřejněno video, na kterém je vidět žena ve svém bytě. Je jasné, že video poslal někdo, kdo ženu sleduje. O pár hodin později je nalezena mrtvá se znetvořeným obličejem a ve zvláštní poloze. Jak postupuje vyšetřování, do hledáčku policie se dostává právě Erik Maria Bark.
Joona začíná hrát hru s časem, aby dokázal Erikovu nevinu a zároveň našel skutečného pachatele. Já hltala jednu stránku za druhou a čekala na každé nové vodítko. Ale stejně mě nakonec překvapilo, kdo je skutečným pachatelem (představte si, že čtete, uvidíte jméno vraha, vytřeštíte oči, chvíli vůbec nechápete a pak najednou to do sebe vlastně všechno zapadne).
Tahle kniha vás nenechá v klidu spát, dokud ji nedočtete! A až ji dočtete, stejně nad tím budete pořád přemýšlet a chvíli vám to nedá ;-)

3) Petr Novák - Jak pálit a neukládat

Petr Novák - Jak pálit a neukládat
Už jsem tu jednou zmínila, že nejsem žádná modelka. A tuhle knihu jsem si koupila proto, že mě zajímal pohled laika na celou problematiku hubnutí a ne/úspěchů. On sám hodně dlouho bojoval s váhou a nakonec shodil cca 25 kg, což je úžasný! A na týhle strastiplný cestě se začal o hubnutí zajímat, ale především z pohledu hormonů a procesů, které se v těle dějí. Takže rozhodně od toho nečekejte žádný přesný jídelníčky, doporučování celozrnného pečiva a mazání medu kolem huby.
A popravdě kniha je to super. Po jazykové stránce to má teda mezery (a na to já jsem pes, když někdo napíše "by jste", tak bych mu nejradši nabančila), ale o to tu v první řadě nešlo. Dočetla jsem se spoustu zajímavých informací a poznatků, které mě zase trochu posunuly v pohledu na stravování. Petr píše knihu nenásilnou a poměrně přátelskou formou, což je v případě takového typu knih docela žádoucí. A párkrát jsem se i upřímně zasmála, protože text je místy odlehčen ;-)
Knihu seženete pouze jako ebook, buď samotnou, nebo s bonusy v podobě jídelníčku, tréninkového plánu, přehledu vitamínů a minerálů, nákupního seznamu apod. A sama za sebe můžu říct, že peněz za tenhle set rozhodně nelituju.
Čtu teď i další knihy, protože mě tohle téma začalo zajímat a rozhodla jsem se, že změním způsob, jakým se stravuju. Tak uvidíme, jak dlouho mi to vydrží (ale Architekt mě podporuje ;-) ).

4) Cecelia Ahern - S láskou Rosie

Cecelia Ahern - S láskou Rosie
Tohle je kniha, u který si v průběhu čtení několikrát zaklepete na hlavu a hlavním hrdinům byste nejradši věnovali políček, aby se konečně probrali. Jasně, skončí to happy endem, ale po jak dlouhý době..
Knížka má naprosto ojedinělou formu - je sestavená z dopisů, psaníček, chatů a emailů mezi Rosie a Alexem a jejich příbuznými. Na začátku to možná bude trochu nezvyk, mně to chvíli trvalo zvyknout si a hlavně se začít orientovat, ale po čase vám to přijde naprosto přirozený.
Tahle dopisová a virtuální love story, která trvá neskutečných 50 let, vás upřímně vezme za srdce. Od začátku tušíte, že to skončí tak, jak to ve skutečnosti skončí, ale událostí, které happy end odsouvají, je neskutečně mnoho. V půlce knihy to už už vypadá, ale o čem by byl zbytek?
Kniha byla i zfilmovaná, což je můj úkol, až budu mít volný víkend. Za mě 4,5* z 5, i když na romanťárny moc nejsem ;-)

5) Joakim Zander - Plavec

Joakim Zander - Plavec
Cha, podchytila jsem si tuhle knihu v knihovně, jen co ji zařadili do databáze a během chvíle už na mě čekala! Miluju naši knihovnu ;-)
4 separátní dějové linky. Příběhy 4 lidí, kteří se trochu znají a trochu taky ne. A snaha zabránit zveřejnění citlivých dokumentů - i za cenu obětí.
Tenhle typ knih, to je jasná vějička na čtenáře - kapitola vždycky skončí něčím, co je potřeba rozlousknout, kdy nevíte, co se stalo s hlavním hrdinou. Otáčíte zběsile na další stranu a tam...Je dějová linka jiné postavy. A tak rychle čtete, abyste se dostali k pokračování předešlého příběhu, ale ty další taky praskají ve švech napětím, a tak čtete pořád dál a dál. A když nečtete, přemýšlíte nad posledním vývojem událostí a tím, co asi bude následovat. Takže knihu přelouskáte jedna dvě ;-)
Kniha je báječná. Kapitoly samotného Plavce pro mě byly téměř jako reálné a dokázala jsem si představit postavu Plavce, jeho chování, pohledy, vyjadřování. Mám ráda tyhle zvláštní "brouky". A život agentů a jim podobných mi vždycky připadal zajímavý.
Podle recenzí jsem od toho čekala možná o maličko víc, ale zklamaná rozhodně nejsem. V dnešní době už musí autoři přicházet s něčím novým, a to se Zanderovi splnit povedlo.

6) Matthew Sedgwick - Já nejsem neviditelná

Matthew Sedgwick - Já nejsem neviditelná
Mám pocit, že v dětském oddělení naší knihovny mě brzy budou znát i křestním jménem. Prostě si asi vybírám zvláštní tituly (a nebo tituly pro děti?).
Tahle kniha mě ale vyloženě lákala. Slepá dívka, která se vydá s malým bratrem přes oceán hledat svého otce? Už jen samo o sobě to zní zajímavě.
Kniha je to nenáročná. A popravdě, teprve v půlce knihy doráží hlavní hrdinka i s bratrem do New Yorku, do té doby se balí, jedou taxíkem na letiště, hledají ten správný let, sedí v letadle, trochu spí a mluví s pár lidmi. Zápletka je ve výsledku jednoduchá a konec knihy jak jinak než šťastný (mini spoiler).
Co mě na knize zaujalo, byla rozhodně linka otce, který se zabývá tzv. koincidencí. Vážně mě zaujaly některé myšlenky a nápady a když jsem se nad tím zamyslela, přišlo mi to neuvěřitelné :-) Druhá věc, která se autorovi nedá upřít, je úžasně vykreslené chování a jednání Laureth. Jestli se tímhle způsobem dokáže někdo poprat se svou nevidomostí, tak klobouk dolů.
Popravdě bych si knihu asi nekoupila, ale za přečtení stojí. Pomůže vám trochu nahlédnout do života nevidomých. A možná vyburcuje vaše ostatní smysly, stejně jako tomu u nevidomých dost často bývá. A dozvíte se taky pár triků, které nevidomí používají ;-)

No, uf. Tentokrát 6 knih a další dvě přečtené už čekají na čtvrté pokračování mojí rubriky. A těch nepřečtených je mnohem víc :-)

Mějte se blaze!

Terez


Štítky: