Přelouskáno

Kniha je úžasný společník. A já využívám každé chvilky, kterou s ní mohu strávit, ať už s papírovou nebo elektronickou. Nedávám si žádná předsevzetí, kolik knih chci za měsíc přečíst. Nedá se to odhadnout, pořád něco podnikám, takže čtu, když je možnost. Nejvíc toho přečtu při cestě za Architektem, pět a půl hodiny ve vlaku je moře času na čtení (nebo sledování seriálů). Takže vzhůru do mojí knihovny!


Ještě malá vsuvka hned na začátku. Asi jsem podceňovala naši krajskou knihovnu, každopádně jsem nedávno zjistila, že se tam dají najít i velké knižní novinky. Jasně, občas je fronta rezervací pekelná, ale dá se to vydržet a navíc, od každé knihy mají vždy alespoň 5 výtisků, takže to docela frčí ;-) Můj tip je, abyste se rozhodně mrkli do knihovny ve vašem městě, třeba zjistíte, že máte současný bestsellery na dosah ruky a navíc zadarmo (teda skoro,u nás stojí rezervace SEDM korun)! Já už mám vytipováno dalších pět knih, které si prostě musím půjčit :-)
UPDATE: Knihy jsou rezervovány, tak třeba na takovou Analfabetku jsem na krásném 35. místě ve frontě rezervací :-D

1) Jussi Adler Olsen - Marco

Jussi Adler Olsen - Marco
Od Olsena jsem přečetla ze série s hlavním vyšetřovatelem Karlem Morckem zatím všechno. Dělal mi společnost v letadle (staženo do Kindle), když jsem nemohla nebo nechtěla spat. Marco je jediná kniha, kterou mám ze série v papírové podobě.
Líbí se mi koncept knih. Jednotlivě popisované děje, které se v určitou chvíli v knize potkají a poskytnou tak kýžené rozuzlení. 
Karl je zvláštní brouk a jeho oddělení Q docela přehlídka existencí, ale postupem času jsem si všechny postavičky příběhu zamilovala. Asad a jeho velbloudi jsou věčným tématem :-D
Jestli máte rádi severskou detektivku, rozhodně ji zkuste.
A co víc, přijde mi, že Olsen se snaží dostát tomu, aby "spravedlnosti bylo učiněno zadost". Jak? Čtěte a uvidíte ;-)

2) Ostré předměty (orig. Sharp Objects) - Gillian Flynn
Gillian Flynn - Ostré předměty
Na Zmizelou byla v knihovně šílená fronta,takže jsem popadla její další knihu. A popravdě jsem se musela hodně přemáhat, abych knihu dočetla. Celý mi to přišlo až moc šílený. Narušená hlavní hrdinka, její matka, pošahaná sestra. Celou dobu jsem měla pocit, že se tam vlastně nic neděje a finální rozuzlení přišlo jen tak náhodou na čtyřech stránkách. 
Kdybych měla na základě téhle knihy číst něco dalšího od autorky, tak to vzdám. Ale Zmizelá snad udělá větší dojem.
UPDATE: Zmizelá už čeká na přečtení ;-)

3) Hvězdy nám nepřály (orig. The Fault in our Stars) - John Greene
John Greene - Hvězdy nám nepřály
Tuhle knihu jsem si musela jít půjčit do dětského oddělení (zdravím svého fyzikáře z gymnázia). Celou jsem ji zhltla během osmihodinové cesty vlakem, a to jsme ještě zvládli asi čtyři díly seriálu. 
Chvíli jsem se smála, chvíli brečela (lépe řečeno zaháněla slzy). Čte se skvěle, je napsaná tak..syrově, ale přitom s citem. Těžko pochopit, jak se žije lidem,kteří vědí téměř na 100%, že zemřou mladí.
Pokud nemáte rádi hodně černý humor, bude to pro vás asi tvrdý oříšek, ale věřte mi, ze stojí za to ho rozlousknout.

4)Manželovo tajemství - Liane Moriarty
Liane Moriarty - Manželovo tajemství
Nouzovka, kterou jsme si odbyli povinnost nákupu u Knižního klubu. Moc šancí jsem tomu nedávala, ale kniha mě překvapila. 
Příběhy třech žen a jejich rodin, které se v určité chvíli protnou a jsou provázané víc, než by se mohlo zdát.
Co byste udělali, kdybyste náhodou našli dopis svého živého muže, který začíná slovy:"Pokud tento dopis čteš, jsem už po smrti."?

5) Muž, který si hrál na Boha - Robin Cook
Robin Cook - Muž, který si hrál na Boha
Velké zklamání. Robina Cooka mám ráda, přivedla mě k němu mamina. Všechny jeho romány jsou "thrillery z lékařského prostředí". Umí je psát skvěle (nebo mi to tak dřív přišlo) a tohle se jednoduše nepovedlo. Celá kniha se točí kolem zakřiknuté manželky a paranoidního manžela závislého na lécích. Dočetla jsem, bylo to jen 200 stran a doufám,ze příště natrefim na lepší titul. Jeho knihu jsem nečetla dlouho, takže buď jsem se dřív spokojila s málem, nebo měl jen slabou chvilku (v což pevně doufám).

Uf, máme to za sebou! Doufám, že vás třeba něco zaujalo a máte další to-read knihu na svém seznamu ;-)

Terez

Štítky: